16.11.2018

Дружківські дороги М(а)рії

Дороги… Така знайома тема для всіх. Коли кажуть про українські дороги, завжди згадують відомий вислів. Погані, небезпечні, практично у всіх і завжди викликають невдоволення і обурення… Дружківськи дороги не є виключенням. А чи знаєте ви, що тільки за останні три роки на дороги міста було витрачено 35 млн. гривень? Здавалося б, такий обсяг інвестицій міг би кардинально покращити стан асфальту та життя водіїв Дружківки. Але чому ж так не сталося? Про все по порядку…

Молодь без Молодіжної…

Напередодні Дня міста, за 10 днів до його святкування, для більшості городян стали несподіванкою роботи з укладання асфальту на Молодіжній площі.
Управління капітального будівництва уклало прямий, безконкурентний договір на капітальний ремонт тротуарного покриття вартістю у майже півтора мільйони гривень.
Практично одразу ж підрядник розпочав роботи, а ще за два дні отримав передоплату – майже мільйон гривень (70% вартості робіт).

Як це не дивно, але грошовитий та відповідальний підряд місцева влада віддала не наближеній фірмі-фавориту, яка зазвичай ремонтувала дружківські дороги, а новачку – компанії «Хозхімсервіс».
Ця фірма належить донецькій родині Кізіменків. Батько родини, колишній заступник голови Севастопольської міськадміністрації Олег Кизименко, нещодавно був засуджений Голосіївським районним судом Києва до п’яти років позбавлення волі умовно за сепаратизм. Саме пан Кізіменко був першим керівником «Хозхімсервісу». Натомість, родинний бізнес Кізіменків процвітає.

З початку 2018 року по усій країні компанія «Хозхімсервіс» набрала держзамовлень на 750 млн. грн. А на Донеччині основним контрагентом для неї виступає регіональний центр поводження з відходами, пов’язаний з одіозним директором департаменту екології Сергієм Натрусом.

Отже, саме фірмі «Хозхімсервіс» дружківські керівники замовили закатати в асфальт площу Молодіжну.
Спочатку обурення містян викликав той факт, що для укладання асфальтного покриття почали демонтувати скейт-парк – улюблену локацію дружківських підлітків.
І хоча керівництво міста запевнило, що об’єкт перенесуть у оновлений парк культури та відпочинку після його реконструкції, багато хто вважав, що насамперед треба було спитати, що з цього приводу думають жителі міста?
А потім, одразу ж, як почались роботи, городяни у соціальних мережах почали бити на сполох: «як можна класти новий асфальт по старих плитах»?

На захист підрядника оперативно став заступник дружківського мера Петро Крамський. Він переконував, що закатка старих плит новим асфальтом цілком виправдана, та радив людям, «що не мають уявлення про укладку асфальту, утриматися від коментарів».

Як і планували місцеві очільники, день міста у Дружківці весело відзначили на оновленій площі. А потім пройшов невеликий дощик. І новий асфальт занурився у калюжі. Вода, яка раніше в основному уходила у землю, залишилася на поверхні.

На сторінках місцевого видання пан Крамський заявив, що місцева влада у курсі проблеми, що виникла: «Претензії підряднику були пред’явлені, акти виконаних робіт не підписані. І поки працівники підрядної організації не усунуть проблему і не вирівняють ділянку, ні про яке прийнятті об’єкта не може бути й мови».

Чому ж оновлена площа перетворилася у ледь не суцільне озеро?

Цього б звісно не сталося, якби підрядник не порушував, а може – просто знехтував проектно-кошторисною документацією.
Замість демонтажу старих плит, улаштування підстильних та вирівнювальних шарів із щебню – підрядник почав просто катати новий асфальт по старих плитах. А це взагалі не можна назвати капітальним ремонтом, переконаний експерт, до якого ми звернулись за коментарем.
Проведені нами заміри показали, що новий шар асфальту у різних місцях становить від 4 до 6 см., замість передбачених проектом 7 см. Більше того, ділянка з південно-східного боку фасаду ЦДЮТ взагалі не була заасфальтована.

За нашими розрахунками, порушення проектних норм дозволили підряднику зекономити практично півмільйона гривень.
А отримана передоплата у майже мільйон гривень (разом з зекономленим півмільйоном) дозволять підряднику залишитися у неабиякому профіті.
А як же наша площа?
А вона перетворилася у справжнє озеро, яке змушені оминати перехожі, діти, що відвідують центр творчості та їх батьки.

Першим етапом спроб врятувати ситуацію і обличчя влади стало видовбування у новому асфальті канави. Згодом небезпечну для пішоходів яму закрили металевою решіткою.
Майже одночасно замовник підписує акти виконаних робіт, а підрядник отримує ще 425 тис. грн. Тобто на рахунки «Хозхімсервісу» надійшла повна сума бюджетних коштів за тендером.
За виявленою нами інформацією в середині листопада 2018 року слідчим відділом Дружківського відділення національної поліції було порушено кримінальне провадження за статтею «Привласнення чи розтрата
чужого майна».

ФОП Марія, «Агродорстрой», крапка та тире 5

Випадок з ремонтом Молодіжної площі можна було б вважати виключним та випадковим, якби не той факт, що майже усі дороги в Дружківці ремонтуються практично у такий спосіб…
На 17 млн з 2016-го року отримала коштів з дружківського бюджету фірма «Агродорстрой-5», керівником та кінцевим власником якої є мешканка сусідньої Костянтинівки Марія Грень.
Натомість, активісти вказують на зв’язки цього підприємства з мером Дружківки, називаючи його «асфальтовим заводом мера»

Дана фірма фігурує у численних відеороликах, відзнятих городянами. Автори відео шоковані стилем роботи дорожників, зокрема укладкою асфальту під дощем, засипкою ям незрозумілою сумішшю.
А влітку 2016 «Агродорстрой-5», взагалі примудрився практично на одній і тій самій ділянці – вулиці Депутатській – проводити одночасно і капітальний, і поточний ремонт. За що отримав, на той час, вельми солідну суму – мільйон двісті тисяч гривень.
Працівники підприємства перешкоджали зйомці, а місцеві чиновники не спромоглися дати чіткої відповіді, який саме ремонт здійснювався.

Станом на сьогодні на відремонтованій ділянці Депутатської вулиці виникли тріщини, ділянки з латковим ремонтом межують з глибокими ямами.
Ще тоді, у 2016-му, ми добилися порушення кримінального провадження, за яким, на жаль, не проводяться активні слідчі дії.
Натомість, контора Марії Грень залишається топовим підрядником дружківських можновладців у проведенні поточних ремонтів асфальтового покриття в усіх районах Дружківки.

Крім того, виявилось, що завдяки існуючому ФОП, Марія Грень, у якості підприємця «допомагає» владі вирішувати складні питання розробки проектно-кошторисної документації та авторського нагляду за ремонтами «Агродорстрою-5». А влітку цього року Марія стала засновницею нового підприємства – «Агродорстрой.5». Цікаво, яке місце для цього підприємства зарезервовано у підрядних схемах дружківської влади? Адже стає дедалі складніше протидіяти наступу громадськості та Prozorro. Вже зараз для «Агродорстрою-5» виділені переважно допорогові підряди. А все почалося два роки тому, коли його монополію у місті було зруйновано.
«Данко» «підкорює» дружківські дороги

Першою компанією, що порушила дружківську монополію фірми Марії Грень та створила видимість дотримання конкурсних процедур, стало київське «Данко».
Дана фірма – вже традиційний фігурант кримінальних проваджень, зокрема, правоохоронці підозрюють її у заволодінні бюджетними коштами в особливо великому розмірі під час неякісних ремонтів у Краматорську та Лимані, використанні несертифікованого асфальту та неякісних матеріалів при проведенні дорожніх робіт.

Після проведеного ремонту в’їзду на шляхопровід у 2016-му, київський підрядник наразився на неабиякий гнів дружківського керівництва, яке ніколи раніше не помічало «боків» підприємства «Агродорстрой-5» Марії Грень. На одній з прес-конференцій тодішній заступник міського голови Руслан Верещагін заявляв, що претензії підряднику були пред’явлені… А вже поточного року «Данко» виграло підряд на капітальний ремонт асфальту на мосту через Торець по вулиці Хмельницького вартістю у півтора мільйони гривень.
Дніпро-польсько-дружківські гастарбайтери

Серед дебютантів на місцевому ринку ремонту доріг 2017-го з’явилося підприємство з польськими інвестиціями «Дніпродор», зареєстроване у Дніпрі. Його працівники всередині грудня, не зважаючи на опади, проводили капремонт по Соборній нижче виконкому, на з’їздах шляхопроводу у районі залізничного вокзалу, а також на перетині вулиць Соборна-Короленка у районі центральної міської лікарні.
Бригадир підрядника запевняв, що це аж ніяк не вплине на якість робіт. Переконували у добрій якості нового асфальту й працівники «Дніпродору» на з’їздах шляхопроводу.
Саме біля шляхопроводу та під ним найяскравіше проявилась якість цих робіт. Асфальт почав розсипатися за пару тижнів після укладки.
Пошкодженими виявилися й нові бордюри. Але це не призвело до не підписання замовником актів виконаних робіт.

А вже всередині поточного року навпроти відділу МНС, а також у районі ЦМЛ, підрядник провів нібито гарантійний ремонт.
Але насправді навіть візуальне обстеження показало, що так званий ремонт являв собою доведення шару асфальтового покриття до передбачених проектно-кошторисною документацією норм.
З’явилися нові латки і на ділянках у районі шляхопроводу, де одразу після укладки ми зафіксували, як асфальт практично розсипався під ногами.
Схоже, у цієї фірми виникають проблеми не тільки у Дружківці.
Слідчі прокуратури Дніпропетровської області підозрюють «Дніпродор» у поданні неправдивої податкової та бухгалтерської звітності на суму у 29 млн гривень.

І на останок…

Майже на 9 млн грн. наремонтувало дружківських доріг покровське підприємство «Агропромбуд». У своєму місті фірма практично через день отримує допорогові підряди, а наслідки проведеного ремонту навіть не завжди вдається побачити. З приводу чого на підставі звернення, підготовленого нами спільно з київськими журналістами-розслідувачами групи BIHUS.info, НАБУ розпочало кримінальне провадження.
У Дружківці покровчани відремонтували дорогу на цвинтар селища Донське. Натомість, надто тонкий шар асфальту, що розсипався одразу після ремонту, підрядник поклав по вулиці Педагогічній.

Але це не завадило покровчанам отримати 4,5 млн. грн. з дружківського бюджету.
В липні 2018 року Дружківським відділенням національної поліції було порушено кримінальне провадження за статтею «Привласнення бюджетних коштів». 

І повертаючись до першого питання на початку публікації: чому ж все так з дружківськими дорогами? Виправдувальних відповідей для влади, принаймні ми, не бачимо. Більш доречно говорити про вироки. Принаймні, іміджеві та політичні.

  • Twitter
  • Facebook