28.04.2021

Півострів Торецьк. Чи є альтернатива?

На Донеччині може з’явитися власний острів. 

І справа не у тектонічних процесах, а у звичайній безгосподарності.

Ну а поки мешканці ПІВОСТРОВА ТОРЕЦЬК, а також Костянтинівської громади, користуються небезпечним та аварійним мостом. Чи доживе ця споруда до запланованого ремонту та чи варто взагалі на нього чекати?  

13 мостів на дорогах Донеччини вдалося відновити впродовж минулого року. Відновленням мостових споруд займалися Департамент розвитку базових галузей ДонОДА та Служба автодоріг у Донецькій області.

Але. До переліку об’єктів для ремонту не потрапив один не великий, але стратегічно важливий міст. Він з’єднує з Україною прифронтове місто Торецьк та села, по ньому проходять ротації військових, ним доставляють до лікарень хворих та поранених.

Це – міст через річку Науміха, при виїзді з Костянтинівки на Торецьк.

Ще у серпні 2014-го, під час відступу з міста, представники незаконних збройних формувань намагалися його підірвати. Натомість лише пошкодили опору та плиту.  Сама  споруда витримала, на воронку, що утворилася від ударної хвилі, тоді поклали новий асфальт.

6 років простояв ще підбитий міст, витримуючи інтенсивний рух. Аж поки минулого року пошкоджена плита остаточно не рухнула.

«Півострів Торецьк» – такий топонім увійшов у обіг з легкої руки місцевого активіста Володимира Єльця. Він наголошує, що напівзруйнований міст та такого саме стану дорога на виїзді з Костянтинівки до Торецька – з 2014 року це єдина транспортна нитка, що зв’язує прифронтове шахтарське місто з «Великою Україною».

Володимир Єлець голова ГО «Твоє нове місто»

 

Якщо ж міст зруйнується остаточно, то залишиться лише 2 альтернативи добратися до Костянтинівки та долі до Великої України: через Ветерок донецькою трасою та через Олександро-Шультино. Це додаткові 20 кілометрів та не придатні для інтенсивного руху дороги. 

Справді, мости активно ремонтують та відновлюють навіть у самому Торецьку. 

Керівник ВЦА м.Торецьк показує міст, на якому минулого року відновили дорожнє покриття.

Василь Чинчик керівник ВЦА м. Торецьк

 

Та справжньою гордістю голови Торецької ВЦА є інший об’єкт. Це – міст через річку Кривий Торець, що у Щербинівці. Проект з реконструкції було виготовлено коштом громади, а замовником робіт став Департамент розвитку базових галузей Донецької облдержадміністрації. 

На тендері перемагає один з фаворитів обласного керівництва з відновлення Донеччини, фірма Хозхімсервіс. Реконструкція розпочалася минулого року, коштуватиме 16,5 млн та має закінчитися вже у травні.

Поки капремонт мосту добігає кінця, керівництво Торецька переймається, як відремонтувати дорогу, що веде до нього. Аварійна ділянка хоча й є обласного підпорядкування, та має важливе значення для місцевої громади.

Добре. Ну а що ж з мостом до Торецька на виїзді з Костянтинівки? З тим самим, що належить Костянтинівській громаді, напівзруйнований, та створює реальну загрозу для тих, хто ним користується. 

Лише у цьогорічному проекті програми соц-економрозвитку громади передбачили 1,5 млн грн на розробку проектної документації з реконструкції мосту. 

Але на останній сесії міської ради виділяють… лише 900 тис на обстеження мосту і підготовку проектно-кошторисної документації.

Та далі, на жаль, починають відбуватися дивні події. Невдовзі після виділення 900 000 прямо на мості ми зустрічаємо… депутата міської ради, наближеного до міського голови Олега Азарова, голову бюджетної комісії міськради, та вондонас керівника правлячої фракції опзж Леоніда Єфремова. Пан Єфремов зустрічасвя з особами, які назвалися представниками організації, що буде проводити обстеження мосту. І це – до проведення тендеру та укладання договору.

Чому ж у Костянтинівці такі мутки з багатострождальним мостом? Може, нова влада хоче повторити подвиг попередників, коли при ремонті Північного шляхопроводу, з виділених 26 млн, за даними експертизи, вкрали майже 12 мільйонів?

Важко, звісно, передбачати справжні наміри очільників Костянтинівки. Натомість деякі строки щодо ремонту мосту міський голова назвав. І вони далекі від обнадійливих.

Іншими словами, поточного року планують лише розробити проектну документацію. Тож численним пасажирам, що користуються мостом, залишається сподіватися лише на вдачу та на міцність залишків конструкції напівзруйнованої споруди.  

  • Twitter
  • Facebook